تو نیستی که ببینی

79

يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۶ ب.ظ

اول راهنمایی که بودم

بزرگترین آرزوم داشتن یه کتاب قانون بود

دلم میخواست یه خانم وکیل خیلی خشک و جدی و منضبط و اتو کشیده بشم

بهش که فکر میکردم قند تو دلم آب میشد

حفظیاتم عالی بود

کلا شاگرد خیلی باهوش و درسخونی بودم

پیش معلم ها خییییلی عزیز بودم

هم به خاطر شخصیت آروم و مودبم

و هم بخاطر درس خون بودن

رفتم دبیرستان

بازم همون دختر مودب و درس خون بودم

کسی که با اینکه نمره های زیستش از چند نفر از بچه های کلاس کمتر میشد

ولی بیشتر از همه تو چشم معلم زیستشون بود

موقع انتخاب رشته که شد

گفتم بیخیال انسانی

از پس عربی های سخت خود رشته انسانی و نهایتا حقوق برنمیام

البته که مدرسمون هم انسانی نداشت

البته که از نظر مردم بی سواد انسانی برای شاگرد تنبلا بود

نه ریاضی رو دوس داشتم نه تجربی

دلم یه رشته ی ساده تر میخواست

از هرچی درس خوندن خسته و زده بودم

ولی بازم نشد 

و مجبور شدم برم رشته ی تجربی

شاید تنها اتفاق خوبی که توی سه سال تجربی خوندنم می افتاد

دبیر زیستمون بود

حس عجیبی بهش داشتم

و اونم با من جدای از روابط کلاس برخورد میکرد.

اونقدر برام عزیز بود که فقط به عشق اون زیست رو میخوندم

تازه اونم نه به اون صورتی که باید

کم کم بیخیال درس شدم

بیخیال اون همه تلاشم برای درس خوندن توی مدرسه ی نمونه

اتفاقات جانبی هم بی تاثیر نبود

ولی انگیزه ای هم نداشتم

پیش دانشگاهی که بودم

همه ی بچه های کلاس و معلمام مطمئن بودن که توی رشته ی انسانی خیلی بهتر بودم

ولی دیگه دیر بود

دانشگاه شیمی قبول شدم

یه درس خشک و فوق العاده سخت

اصلا با روحیه م سازگار نبود

و حتی درصدی شبیه به چیزی نیستم که دلم میخواست باشم

با اینکه هنوزم سخت گریه میکنم

جدی ام

منضبطم

ولی دیگه نمیتونم اونجوری که میخوام باشم

امروز یادم افتاد که میخواستم وکیل بشم

و تمام روز رو سکوت کردم

چون حالم از چیزی که هستم بهم میخوره

وقتی میدونم که میتونستم چیزی باشم که بهش افتخار کنم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۹
sami ra

نظرات  (۴)

۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۰:۱۶ روشنا ی صبح
دقیقا به همین خاطر بی خیال چهار سال از عمرم شدم و دوباره شروع کردم
حالا بقیه هرچی هم دلشون میخواد بگن من ی احمقم!

مهم اینه که الان خداروشکر راضیم!
میتونی راه و مسیر زندگی تو عوض کنی!
همین الانم میتونی موفق باشی...:-) :-* 
پاسخ:
خسته م زهرا
سلام سمی اصلا حالت از چیزی که هستی به هم نخوره، تو دختر خیلی خوبی هستی و شک نداشته باش که تو خیاطی خیلی استعداد داری و قطعا موفق میشی پس برو دنبال چیزی که مستعدی و بهش علاقه هم داری
تو این روزا هیشکی از رشته ای که انتخاب کرده و مدرک گرفته راضی نیست البته منظور از هیشکی بیشتر افراده
 در هر حال نگران نباش
 یلدای شما هم مبارک
 ما که  تو سرعت 140 کیلومتر قطار یلدا مونو در کردیم
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ:
ممنون.
۰۳ دی ۹۴ ، ۲۰:۲۷ ✿✿ یاشل ✿✿
من همیشه نظرات تو رو اشتباه میکنم.واسه هر پستی میرم پست قبلیش چون برعکسه وبای دیگه س.باید پایین پست باشه ولی بالاس.گفتم واسه همه پستات نظر بزارم که وقتی باز میکنم اگه نظرم بود بفهمم اشتباه کردم.
الانم دیر نیست برو وکیل شو .اگه دوس داری حتما موفقتر میشی.خیلیا از بعد 30 شروع میکنن تو که حتما زیر 25 هستی
پاسخ:
من 23 سالم تموم شده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی